تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

4

هدف گیری مقر گروهک ها درعمق ۸۰ کیلومتری خاک عراق/ ورود سلاح های جنگی برای کشته سازی

  • کد خبر : 2037
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
هدف گیری مقر گروهک ها درعمق ۸۰ کیلومتری خاک عراق/ ورود سلاح های جنگی  برای کشته سازی
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه گفت: در عملیات موشکی و پهپادی امروز نیروی زمینی سپاه، مقر جدید گروهک های تروریستی در شمال اقلیم عراق هم در مرز و هم در عمق ۸۰ کیلومتری خاک این کشور هدف قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردابه نقل ازایرنا، سردار محمدتقی اصانلو روز دوشنبه در گفتگویی درباره هدف قراردادن مقر گروهک های تروریستی در شمال اقلیم عراق توسط نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: پس از دور نخست عملیات ایران علیه مقرها گروهک‌های تجزیه طلب در خاک عراق در شمال این کشور، اینها اقدام به استقرار در نیروهای خود در مناطق دیگر کرده بودند که این مقرها شناسایی کردیم و امروز مورد هدف قرار دادیم.

وی خاطر نشان کرد: در عملیات امروز مقرهای جدید این گروهک های تروریستی هم در مرز و هم در عمق خاک عراق تا عمق ۸۰ کیلومتری هدف قرار گرفت.

سردار اصانلو تاکید کرد: دلیل اصلی این عملیات این بود که در اغتشاشات اخیر در کشور، اینها اقدامات بسیار قابل توجهی انجام دادند و در آتش سوزی بانک ها و مناطق تجاری نقش داشتند.

کشته سازی گروهک ها در شهرهای شمال‌غرب کشور

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از کشته سازی ها در شهرهای شمالغربی کشور نیز توسط این گروهک ها انجام شد، افزود: این کشته سازی ها در شهرهای سنندج، بانه، مهاباد، بوکان صورت گرفته بود.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا با یادآوری که این گروهک ها در سال های گذشته اقدام به ورود سلاح به داخل ایران می کردند، افزود: در گذشته ورود سلاح شکاری داشتیم که قاچاقچیان انجام می دادند اما در دوماه گذشته عمدتا سلاح جنگی مثل کلاشینکف و کلت و حتی نارنجک وارد کشور می کردند تا برای کشته سازی مورد استفاده قرار گیرد.

سردار اصانلو با بیان اینکه عناصر این گروهک های تروریستی حتی اقدام به وارد کردن سلاح وینچستر که در اغتشاشات مورد استفاده نیروی انتظامی قرار می گیرد، کرده بودند، اظهار داشت: خوشبختانه تعداد قابل توجهی از این افراد دستگیر شدند.

خلع سلاح تروریست‌ها و اخراج آنها خواسته ماست

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه درباره هدف گیری مقر تروریست ها نیز توضیح داد: ما با پهپادهای انتحاری و  زمی و نیز موشک مقر گروهک‌های تجزیه طلب را هدف قرار دادیم.

سردار اصانلو با بیان اینکه تعدادی از عناصر این گروهک‌های تروریستی در جریان اغتشاشات اخیر دستگیر شدند ، افزود: آنها اعتراف کرده اند که برای ایجاد اغتشاش و کشته سازی وارد ایران شدند و یا از افرادی که در داخل کشور داشتند، استفاده کردند.

این مقام ارشد نظامی با تاکید بر اینکه تا زمانی که اقلیم و دولت مرکزی عراق خواسته های ایران را اجرایی نکرده است، عملیات‌های ایران علیه تروریست ها ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: خلع سلاح گروهک های تجزیه طلب و اخراج آنها خواسته های روشن ایران است.

وی افزود: گروهک های تروریستی بدانند که استفاده از سپر انسانی تاکنون از خوانواده های خود در مقرهای خود استفاده می کردند، تا یک زمانی برای ما معنی دارد و ما مجبوریم مقرهایی که در کنار خانه های سازمانی استفاده کردند، مورد هدف قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، نیروی زمینی سپاه امروز – دوشنبه – دومین عملیات گسترده موشکی و پهپادی خود را علیه گروهک های تروریستی تجزیه طلب اقلیم شمال عراق انجام داد.

در دور اول عملیات گسترده موشکی سپاه علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب مستقر در شمال عراق که اوایل مهرماه انجام شد، نیروی زمینی سپاه مواضع این گروهک ها را هدف قرار داد.

به گفته فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، در اغتشاشات اخیر بیش از ۱۰۰ نفر از عناصر گروه‌های ضدانقلاب، دموکرات و کومله در غرب کشور دستگیر شدند.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=2037

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر