تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

2

دشمن با تغییر فرهنگ مردم درصدد تسلط بر کشور است

  • کد خبر : 2446
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
دشمن با تغییر فرهنگ مردم درصدد تسلط بر کشور است
ارومیه _ آذربایجان فردا_نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دشمن درصدد است با تغییر فرهنگ مردم و با تزریق فرهنگ وارداتی خود بر کشور مسلط شود.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردا به نقل از ایسنا،حجت الاسلام سید مهدی قریشی ۱۸ آذرماه در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی (ره) شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در هر جامعه، مسئله فرهنگ را پایه و اساس تمام زوایای زندگی عنوان کرد و گفت: دشمن درصدد است با تزریق فرهنگ وارداتی خود در جامعه ایران رسوخ کند و با تغییر فرهنگ و فکر مردم بر کشور مسلط شود. 

وی ادامه داد: دشمن دنیا را با تغییر فرهنگ می‌خواهند تسخیر کند و در اغتشاشات اخیر ایران نیز افرادی که فکرشان توسط امپراطوری رسانه ای غرب تغییر یافته بود، دست به اغتشاشات و ناامنی زدند. 

امام جمعه ارومیه افزود: بعد از انقلاب در مقابل فرهنگ “ما نمی‌توانیم”، فرهنگ و تفکر” ما می توانیم” جایگزین شد و بواسطه همین تغییر فرهنگ توانستیم به دستاوردها و پیشرفتهای علمی بسیاری دست یابیم. 

وی با بیان اینکه در زمان طاغوت فرهنگ شهرت طلبی و تکبر غالب بود اما انقلاب فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را جایگزین کرد، تصریح کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی از جمله فرهنگ احسان، ساده زیستی، ایثار در جامعه ساری و جاری شود و ادامه یابد. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سیاستهای برنامه هفتم توسعه و تدوین بودجه ۱۴۰۲ افزود:نمایندگان مردم در مجلس برنامه هفتم و بودجه سال آینده را ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه ششم، با دقت تدوین کنند. 

وی با بیان اینکه لازمه حل مشکلات اقتصادی، رفع موانع تولید است،  از دولت خواست تا در حوزه اخذ مجوزهای تولید موانع را رفع کند. 

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اهمیت موضوع کشاورزی در آذربایجان غربی ، گفت: مسیولان در خصوص اصلاح روش کشت، تغییر نوع کشت محصولات کشاورزی برنامه ریزی کرده و ضمن ارائه راهنمایی به کشاورزان، نسبت به توزیع عادلانه کود کشاورزی و بازاریابی محصولات برنامه ریزی کنند. 

وی بر لزوم حفظ اتحاد بین مردم و مسیولین تاکید کرد و گفت: اکنون زمان اختلاف نیست بلکه همه مسئولان باید ید واحده شده و با برنامه ریزی به فکر رفع مشکلات مردم باشند. 

نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: خداوند پیامبر اکرم و ائمه اطهار را به عنوان الگو و سرمشق معرفی کرده است، لذا باید نحوه زندگی اهل بیت عصمت و طهارت را الگوی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) از نظر عبادت و بندگی،ساده زیستی بزرگترین الگو برای مسلمانان است،گفت: اسلام تاکید کرده مسلمان اهل تجمل و رفاه طلبی نباشد بلکه ساده زیست باشد چرا که دنیا محل گذر است و نباید وابسته به دنیا بود. 

حجت الاسلام قریشی خطاب به مسئولان گفت: مسیولان و افرادی که مدیریت جامعه را در جامعه اسلامی بر عهده دارند باید ساده زیست باشند تا افراد فقیر جامعه بتواند فقر را تحمل کند. 

امام جمعه ارومیه، فاطمه الزهرا (س) را نمونه عینی عفت و حیا معرفی کرد و اظهار کرد: از نظر عفت و حیای مورد تایید اسلام، زن مسلمان اگر ضرورت ندارد با نامحرم روبرو و هم کلام نشود. 

حجت الاسلام قریشی تاکید کرد: در حکومت دینی باید زنان اداره امور همدیگر را برعهده بگیرند و مدارس، دانشگاههای مختص بانوان ایجاد شود. 

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=2446

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر