تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

8

دریاچه ارومیه 470 کیلومتر مربع از مساحت خود را از دست داد

  • کد خبر : 286
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
دریاچه ارومیه 470 کیلومتر مربع از مساحت خود را از دست داد

آذربایجان فردا – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از کاهش ۵۸ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه خبرداد و گفت: وسعت دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته، 470 کیلومترمربع کاهش یافته است.

آذربایجان فردا – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از کاهش ۵۸ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه خبرداد و گفت: وسعت دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته، 470 کیلومترمربع کاهش یافته است.

به گزارش آذربایجان‌فردا به نقل از خبرگزاری ایسنا، رهبردین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه افزود:  تراز فعلی دریاچه ۱۲۷۱.۰۱ سانتی متر است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷۱.۵۹ سانتی متر بود که نشان می‌دهد تراز دریاچه ۵۸ سانتی متری کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش وسعت دریاچه ارومیه تصریح کرد:  دریاچه ارومیه در حال حاضر ۳۰۸۱ کیلومتر مربع است که وسعت این دریاچه در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۵۱ کیلومتر مربع بود که بیانگر آن است مساحت این دریاچه نسبت به سال گذشته 470 کیلومتر مربع کم شده است.

بیشتر بخوانید : ثبت کاهش ۵۵ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه نسبت به روز مشابه سال قبل

رهبردین این را هم گفت که در حال حاضر دریاچه ۳ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعب بود حجم آب دریاچه نیز به میزان یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با اشاره به کاهش میزان بارندگی‌ها در استان اظهار کرد: میزان بارشها طی سال آبی جاری ۲۸.۵ درصد کاهش را نشان می دهد. همچنین بارشها در حوضه آبریز دریاچه نیز ۲۵.۴ درصد کاهش دارد. /انتهای پیام

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=286

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر