تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

4

۳۰ درصد از باغات آذربایجان غربی درجه ۳ هستند

  • کد خبر : 2333
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
۳۰ درصد از باغات آذربایجان غربی درجه ۳ هستند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۳۰درصد باغات استان قدیمی و درجه ۳هستند.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردا به نقل از ایسنا،اکبر کرامتی شامگاه ۱۲ آذر ماه در اولین جلسه دبیرخانه کارگروه استانی نجات دریاچه ارومیه که در سالن ستاد بحران استان برگزار شد،  افزود: ۳۰درصد باغات استان قدیمی ، درجه ۳ باحداقل تولید هستند که تاکنون ۱۴۰هکتار از این باغات حذف و جایگزین شده اند.

وی با اشاره به اینکه در حوضه دریاچه ارومیه براساس اعتبارات ۴برنامه در بخش ترویج، طرح جامع زراعت، باغبانی و آب وخاک پیگیری می شود، تصریح کرد: در ۴۰روستا برنامه ترویجی برروی ۵محور اصلی گندم، علوفه، چغندر، سیب و انگور باهدف بهره وری در مصرف آب و کاهش مصرف آب اجرا می شود.

کرامتی با تاکید به اینکه در ۹شهرستان در بخش زراعت اقداماتی انجام می شود، اظهار کرد: در ۲۱۱۸هکتار از اراضی آبی حوضه دریاچه ارومیه گندم با تغییر رقم بذر کاشته شده همچنین در مساحت ۶۰۰هکتار ذرت کشت دو ردیف کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال ۵۱تن بذر علوفه با نیاز آبی پایین ، یک میلیون و ۸۰۰هزار نشاء صیفی جات و ۴۵۹کیلومتر نوار طیف در اختیار بهره برداران استان قرار گرفته است. 

کرامتی خاطر نشان کرد: امسال ۳۰۰تن بذر حبوبات ، ۵ میلیون نشا چغندر کم آب بر در اختیار بهره برداران استان قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: در سال جاری در جهت توسعه کشت گیاهان دارویی  در ۱۷هکتار اراضی استان گیاهان دارویی کشت شده است. 

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=2333

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر