تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

4

۵۹ واحد صنعتی در آذربایجان غربی به شبکه گاز متصل شد

  • کد خبر : 2024
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
۵۹ واحد صنعتی در آذربایجان غربی به شبکه گاز متصل شد
ارومیه - آذربایجان فردا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه امسال ۵۹ واحد صنعتی در استان به شبکه گاز سراسری متصل شد، گفت: تعداد واحدهای صنعتی متصل به گاز سراسری اکنون به یک هزار و ۱۰۲ واحد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردا به نقل از ایرنا،علیرضا شیخی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ شهرک صنعتی آذربایجان‌غربی از گاز برخوردارند، افزود: تنها دو مورد از شهرک‌های صنعتی کوچک شامل چالدران و خلیفان گازدار نشده‌اند که براساس ابلاغیه جدید، از این پس شهرک‌های صنعتی خودشان مراحل برخورداری از گاز را باید طی کنند.

وی با اشاره به ۶۹۶ هزار و ۶۳۴ متر لوله‌گذاری برای اتصال صنایع و مصارف عمده‌ آذربایجان‌غربی به شبکه گاز سراسری، اظهار کرد: از این میزان ۳۷ هزار و ۴۳۲ متر مربوط به نیمه اول سال‌جاری بوده است.

شیخی با اشاره به گازدار شدن هفت مصرف کننده عمده در نیمه اول سال‌جاری، ادامه داد: این تعداد شامل یک مجتمع مسکونی، ۲ جایگاه CNG و چهار مورد از سایر مصارف عمده بوده است.

جایگزینی بیش از ۳۴ هزار مترمکعب گاز با سوخت مایع آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: نیمه اول امسال ۳۴ هزار و ۳۸۴ مترمکعب گاز جایگزین سوخت در صنایع استان شد.

وی افزود: پیش‌بینی ما برای سال‌جاری جایگزینی ۶۰ هزار مترمکعب بوده که تاکنون بیش از ۳۴ هزار مترمکعب تحقق یافته و در صورت جذب پیمانکار، باقی این میزان و یا حتی بیشتر از آن هم عملی خواهد شد.

به گفته شیخی، هم اکنون در مجموع یک هزار و ۶۵۴ مورد از صنایع و مصارف عمده در آذربایجان‌غربی از گاز بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به فواید اتصال صنایع به گاز سراسری، اظهار کرد: جایگزینی سوخت گاز با مایع برای صنایع به صرفه‌تر است چرا که ارزان‌تر و هزینه حمل‌ونقل نیز ندارد و از این بابت منرر به کاهش هزینه‌های تولید می‌شود؛ همچنین با توجه به سبز بودن سوخت گاز، به نفع محیط زیست هم محسوب می‌شود.

توسعه گازرسانی نیازمند هم افزایی است

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: بسترسازی، ایجاد هماهنگی بین نهادی و همکاری دیگر دستگاه‌های خدمات رسان در تسریع توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه شرکت گاز آذربایجان‌غربی در امر گازرسانی هم به لحاظ فنی و هم تخصصی توانایی و قابلیت بالایی دارد، افزود:  برخی مشکلات موجود به هماهنگی بین دستگاهی و صدور مجوزها ربط دارد.

شیخی کوهستانی بودن آذربایجان‌غربی و صعب العبور بودن برخی مناطق را یکی از دلایل سخت شدن گاز رسانی در این استان سردسیر دانست و اضافه کرد: شرکت گاز آذربایجان‌غربی با تمامی توان به گازرسانی در استان ادامه می‌دهد.

هزینه چهار هزار و ۳۰۰ میلیاردی شرکت گاز آذربایجان‌غربی برای خرید کالا

وی گفت: نیمه اول امسال در مجموع بیش از ۴ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال صرف خرید انواع کالا و اقلام مورد نیاز طرح‌های گازرسانی همچون لوله‌های پلی اتیلنی و فولادی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی نیمه اول امسال، در مجموع ۳۸۸ هزار و ۳۹۲ متر لوله پلی اتیلنی به مبلغ ۹۶۵ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال و نیز ۳۸۸ هزار و ۵۱۷ متر لوله فولادی با صرف بیش از یک‌هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال خریداری و انبار شده است.

وی در ادامه به خرید ۱۹۹ ایستگاه به مبلغ ۷۷۶ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال طی این مدت اشاره و ادامه داد: علاوه بر این، ۱۹ هزار و ۱۲۸ عدد کنتور و رگلاتور با صرف حدود ۱۷۸ میلیارد ریال، ۳۱۳ هزار و ۶۷۴ عدد اتصالات فولادی و پلی‌اتیلنی به مبلغ بیش از ۱۰۹ میلیارد ریال و نیز ۳۲ هزار و ۹۴ عدد شیرآلات با اعتبار حدود ۲۵۵ میلیارد ریال خریداری شده است.

به گفته شیخی، ۲۰ هزار و ۱۶۶ فقره انواع کالای دیگر نیز با صرف بیش از ۲۰۹ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال خریداری شده است.

وی با اعلام اینکه در مدت یاد شده قراردادهای جدید خرید کالا به ارزش ۳ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال نیز به امضا رسیده است، افزود: از این میزان ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال مربوط به لوله‌های فولادی و یک هزار و ۱۲۳ میلیارد هم برای خرید لوله‌های پلی‌اتیلنی است.

شیخی در ادامه با اعلام اینکه در نیمه اول امسال پکیج ۳۱ مناقصه فراهم شد، تاکید کرد: از این تعداد ۲۴ مناقصه انجام و قرارداد مربوط به آنها امضا شده و برگزاری ۷ مناقصه نیز در دست اقدام است.

وی همچنین با اشاره تحویل کالا به پیمانکاران مجری طرح‌های گازرسانی، گفت: در طول نیمه نخست سالجاری مقدار ۷۳۶ هزار و ۶۸۲ متر لوله پلی‌اتیلین و مقدار ۱۶۴ هزار و ۷۳۶ متر لوله فولادی در اندازه‌های مختلف، تحویل پیمانکاران اجرایی شده است.

آذربایجان‌غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتا برخوردار تبدیل شده است.

این استان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=2024

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر