تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

3

۳۹ باند توزیع مواد مخدر در آذربایجان غربی متلاشی شد

  • کد خبر : 1723
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
۳۹ باند توزیع مواد مخدر در آذربایجان غربی متلاشی شد
ارومیه - رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۳۹ باند توزیع مواد مخدر متلاشی، ۱۷۷ دستگاه انواع خودرو توقیف و ۱۳۴ قبضه انواع اسلحه نیز کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری آذربابجان فردا به نقل از خبرگزاری مهر،سرهنگ سامان غنی زاده شنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی اظهار کرد: در این راستا ۳ هزار و ۶۴۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان گردان و بیش از ۹ هزار کیلوگرم نیز انواع پیش سازها در استان کشف شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۴ هزار و ۷۴۷ نفر بیش از ۴ هزار و ۷۴۷ معتاد متجاهر نیز در شش ماهه نخست امسال تحویل مراکز ترک اعتیاد شده است.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بازنگری در شیوه‌های مبارزه با مواد مخدر با توجه تغییرات ایجاد شده در مسائل مرتبط با این موضوع اساسی و ضروری است.

محمدصادق معتمدیان افزود: با توجه به اینکه باندهای بزرگ و مافیایی مواد مخدر فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و در این استان هم مصرف کننده داریم و هم مرز خروجی مواد از کشور محسوب می‌شود لذا تجهیز نیروی انتظامی و مرزبانی به پیشرفته‌ترین تجهیزات سخت افزاری یک الزام است.

وی با تاکید بر تجهیز مرزها و مبادی رسمی خروجی و ورودی و گمرکات استان به دستگاه ایکس ری و جانمایی سریع این تجهیزات اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص آذربایجان غربی لازم است تا ساختاری خاص استان برای مبارزه با این مساله تعریف شود.

معتمدیان با بیان اینکه برگرداندن معتادان رها شده به زندگی کار سخت ولی ممکن است، ادامه داد: حرکت به سمت ایجاد اردوگاه‌ها به جای کمپ ترک اعتیاد باید در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: در برنامه‌هایی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان وجود دارد نیز باید بازنگری شود چرا که کلیات این مساله اعم از آسیب‌ها، تهدیدات و تولید، عرضه، توزیع و مصرف تغییر کرده و با موضوعات جدیدی مواجه هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مساله شناسی موضوع، ضرورت شناسایی آسیب‌ها تهدیدات، فرصت‌ها و خروجی آن جزو اولویت‌های استان محسوب می‌شود، گفت: توجه به مساله معتادان متجاهر، بهبود یافتگان، اشتغال آنان برای استان دارای اهمیت است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی نیز در این جلسه از تدوین شیوه نامه جدید برای شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر و انسداد حساب آنها و بررسی گردش مالی این قاچاقچیان در دادگستری استان خبر داد و گفت: آذربایجان غربی در زمینه ضربه زدن به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.

حسین مجیدی افزود: در این زمینه ۳۳ قطعه ملک و ۷۳ دستگاه خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر نیز کشف شده است.

موحدی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۴۰ درصد اموالی که از قاچاقچیان مواد مخدر در راستای ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی آنها در کشور کشف شده، مربوط به آذربایجان غربی است.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=1723

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر