تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

1

کتاب «یک بغض و هزاران مشت» روانه بازار نشر شد

  • کد خبر : 1593
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کتاب «یک بغض و هزاران مشت» روانه بازار نشر شد
کتاب «یک بغض و هزاران مشت» به قلم علیرضا اشرفی نسب توسط انتشارات راه یار روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردابه نقل ازگزارش خبرنگار مهر، کتاب «یک بغض و هزاران مشت»، خاطرات مردمی از روزهای شهادت حاج قاسم سلیمانی به قلم علیرضا اشرفی نسب به تازگی توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است. این کتاب دهمین جلد از عناوین ناشر درباره خاطرات مردمی از ایام شهادت سردار سلیمانی است.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

«مصطفی احمدی روشن ۲۱ دی ماه ۱۳۹۰ به شهادت رسید. در مراسم وداع با پیکر شهید، ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف خواهان تغییر رشته خود به رشته‌های هسته‌ای شدند. اتفاق مبارکی که رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود به آن اشاره نمودند. آیا تنها کنش مردمی متأثر از شهادت احمدی روشن و بقیه شهدای هسته‌ای منحصر به این نامه عزیزان دانشگاه صنعتی شریف بود؟ پاسخ یقیناً منفی است. سوال اینجا است که انقلاب اسلامی در این چهل سال حوادثی چون ترور شهید احمدی روشن و دیگر شهدای هسته‌ای کم به خودش دیده است؟ در کدام یک از این حوادث و اتفاقات، کنش‌های اجتماعی و فرهنگی مردم سوژه قرار گرفته است؟

خوب است به نمونه دیگری از این اتفاقات اشاره کنیم؛ شهادت آیت‌الله بهشتی و دیگر یارانش در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰. شهادت بهشتی و رسانه‌ای شدن عاملان انفجار، نگاه بدنه‌ای از جامعه نسبت به بهشتی را اصلاح کرد و جایگاه واقعی و والای او را برای مردم روشن نمود. از طرفی هم به بازسازی نگاه خوش‌بیبانه عده‌ای نسبت به سازمان مجاهدین منتهی شد و خوی وحشیانه آن سازمان را برای بسیاری روشن نمود. اما چه قدر از این کنش‌های مردمی ثبت و ضبط شده است؟ آیا عده‌ای در واکنش به شهادت مطهری، بهشتی، باهنر و دیگر شهدای روحانی انقلاب مسیر زندگی‌شان عوض نشده و لباس طلبگی را برای ادامه مجاهدت آن عزیزان به عنوان لباس رزم انتخاب نکرده‌اند؟ دست تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس برای پاسخ به سوالات این‌چنینی چه میزان پر است؟ حیف نیست ما از این جنس خاطرات نسبت به تشییع میلیونی امام راحل که تمام خبرگزاری‌های داخلی و خارجی را انگشت به دهان گذاشته بود و هنوز که هنوز است با بهت و حیرت از آن بدرقه تاریخی یاد می‌کنند، حتی یک کتاب یا مستند نداریم؟ چرا راه دور برویم؟! کم نیستند بین همین شهدای مدافع حرم که به عشق دفاع از حرم اهل بیت (ع) و الگوبرداری از سیره شهدای سپاه قدس کار خود را رها کرده و دم «ما را مدافعان حرم آفریده‌اند» گرفته‌اند. بین دوستانم، عزیزی را می‌شناسم که علی‌رغم درآمد بالای شغل آزادش، تحت تأثیر شهدای مدافع حرم، شغل آزاد را رها کرد و لباس سبز پاسداری به تن نمود.»

کتاب «یک بغض و هزاران مشت» حاصل صدها ساعت مصاحبه تلفنی، مجازی و حضوری به مدت ده روز و در آستانه اولین سالگرد شهادت حاج قاسم در شهرهای شیراز، تهران، اراک، مشهد، سمنان، تبریز، نطنز، اهواز، یزد، سبزوار و قم است.

این کتاب که تحقیق آن توسط جمعی از محققان و پژوهشگران تاریخ شفاهی در شهرهای مختلف صورت گرفته در ۱۲۰ صفحه، شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=1593

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر