تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

1

کاهش جمعیت کیفری در کنار حفظ اثر بازدارندگی زندان ضروری است

  • کد خبر : 2012
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کاهش جمعیت کیفری در کنار حفظ اثر بازدارندگی زندان ضروری است
ارومیه -آذربایجان فردا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور با تاکید بر ضرورت کاهش جمعیت کیفری گفت: کاهش جمعیت کیفری باید هدفمند و به گونه‌ای باشد که زندان اثر بازدارندگی خود را از دست ندهد.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردا به نقل از ایرنا، محمود ضیایی فر روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه حبس‌زدایی است که امکان اصلاح و تربیت را به خوبی فراهم کرده و تاثیر مثبتی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: زندان باید مختص کسانی باشد که جامعه را نا ایمن می‌کنند و با این نگاه می‌توان ورودی زندان‌ها را مدیریت کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه اکثر مدیران ارشد سازمان زندان‌های کشور خوشبختانه از داخل مجموعه بوده و به مشکلات این حوزه تسلط ویژه‌ای دارند، افزود: آشنایی دقیق به ماموریت‌های سازمانی نقش بسزایی در تحقق اهداف دارد.

وی عملکرد رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در توجه به اشتغال زایی زندانیان را یک الگو برای سایر استان‌ها توصیف کرد و گفت: توانمند سازی زندانیان باید مدنظر قرار گیرد.

ضیایی فر یکی از عوامل اصلی بروز جرم در جامعه را بیکاری دانست و اظهار کرد: متاسفانه بیکاری سبب تخریب شخصیت افراد و انحراف آنان از مسیر می‌شود.

وی با بیان اینکه سلامت جسمی زندانیان بسیار حائز اهمیت است، افزود: پس از حفظ سلامت جسمی می‌توان نسبت به اصلاح زندانیان اقدام کرد.

تحول در سیستم قضایی امید را در جامعه زنده کرده است

«ماموستا مامد کلشی نژاد» امام جمعه اهل تسنن ارومیه نیز در این مراسم با بیان اینکه تحول در سیستم قضایی امید را در جامعه زنده کرده است، گفت: مردم امروز نسبت به اجرای عدالت توسط سیستم قضایی امیدوار هستند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنیال تصویر سازی اشتباه و غلط از سیستم عدالت کشور است، اظهار کرد: مهرورزی و نگاه تخصصی سیستم قضایی جمهوری اسلامی مانع تحقق اهداف دشمنان شد.

«ماموستا کلشی نژاد» با قدردانی از مدیرکل سابق زندان‌های آذربایجان‌غربی بیان کرد: ارتباط مناسب با معتمدین جامعه، کانون‌ها و تشکل‌های مردمی باید تقویت و مسیر کمک رسانی به زندانیان غیر عمد هموار شود.

وی رفتار زندان بانان در زندان را نشانگر حاکمیت قانون و اسلام در زندان دانست و گفت: زندان بانان و مسوولان زندان باید الگویی برای زندانیان باشند.

در این مراسم مجتبی محمدی به عنوان مدیرکل سابق زندان‌های آذربایجان‌غربی تودیع و مراد فتحی به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=2012

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر