تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

3

شهرداری ارومیه به جمعیتی بیش از یک میلیون نفر خدمات ارائه می دهد

  • کد خبر : 1750
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
شهرداری ارومیه به جمعیتی بیش از یک میلیون نفر خدمات ارائه می دهد
شهردار ارومیه با اشاره به اینکه این شهر براساس اعلام سازمان مدیرت و برنامه ریزی کمتر از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: این در حالیست که خدمات شهرداری به بیش از یک میلیون ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردا به نقل از خبرنگار ایرنا، حسین مهدی زاده سه‌شنبه شب در نشست با مدیران خبرگزاری‌ها افزود: بررسی بخش‌های مختلف ارائه دهنده خدمات، برخی اسناد مطالعه شده در سال‌های اخیر و همچنین سخن کارشناسان و متخصصان این حوزه همگی بر رسیدن جمعیت این شهر به یک میلیون نفر تاکید دارد البته شهرداری در حال حاضر به جمعیتی بسیار بیشتر از این رقم خدمات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مستندات برای تبدیل ارومیه به کلانشهر مباحث مربوط به جمعیت است، اضافه کرد: به مشاور این طرح گفتیم مبنای آماری جمعیتی که در مطالعات طرح جامع شهر لحاظ شده، درست نیست چون سرشماری ۱۳۹۵ با خوداظهاری انجام شده همچنین نرخ رشد در نظر گرفته شده که ۱.۹۸ درصد است، برای ارومیه به هیچ وجه قابل اتکا نیست.

۷۵ هزار نفر با الحاق روستاها به جمعیت ارومیه اضافه شده است

وی با اشاره به اینکه طبق ادله مشاور، ارومیه مهاجرفرست است در حالیکه این شهر مهاجرپذیر بوده و دلایل مستدلی در این خصوص داریم، گفت: طبق آمار ابتدای سال سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی، جمعیت ارومیه ۸۲۸ هزار و ۱۰۰ نفر بوده و باید ۷۵ هزار و ۵۸۳ نفر جمعیت روستاهای الحاقی به شهر را هم به این رقم اضافه کنیم که در آن صورت، با همان آمار مدیریت و برنامه ریزی ۹۰۳ هزار نفر جمعیت داریم.

شهردار ارومیه با استناد به آمار ارائه شده از سوی از کارشناسان زبده حوزه جمعیت اظهار کرد: بر این اساس ارومیه یک میلیون و ۱۰ هزار نفر جمعیت ساکن و ۷۱ هزار نفر هم جمعیت شناور دارد.

مهدیزاده ادامه داد: ارومیه ۳۱۲ هزار و ۹۶۱ خانوار دارای کنتور گاز، ۲۹۴ هزار و ۲۸۹ خانوار دارای کنتور آب و ۲۹۹ هزار و ۸۴۲ خانوار دارای کنتور برق دارد که با توجه به بُعد خانوار ۳.۳ نفر برای هر یک از این خدمات، حدود یک میلیون نفر جمعیت در ارومیه ساکن هستند.

روند مطالعه طرح جامع ارومیه 

وی با اشاره به اینکه شهرداری و مدیریت شهری ارومیه مهمترین عامل انجام مطالعات طرح جامع ارومیه بودند، گفت: استارت مطالعات این حوزه دی ماه سال گذشته زده شد ولی روندی که در داخل استان در این خصوص طی شده، درست نبود.

آثار رسیدن به جمعیت یک میلیون نفری در توسعه عمرانی قابل توجه است

وی در خصوص برخی آثار یک میلیون نفری شناخته شدن شهر ارومیه تاکید کرد: ۱.۵ تا ۲ برابر شدن استفاده از سهم مالیات بر ارزش افزوده، استفاده از سهم ۵۰ درصدی دولت در اقدامات حوزه حمل و نقل از جمله مهمترین عواید تحقق کلانشهر شدن ارومیه است.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه با دریافت موافقت وزیر کشور، این شهر به عنوان کلانشهر با بیش از یک میلیون نفر جمعیت شناخته می‌شود، اظهار کرد: البته ما دنبال آمارسازی نیستیم ولی ارومیه واقعا یک میلیون جمعیت دارد ضمن اینکه شهرداری به جمعیتی بسیار بیشتر از این رقم خدمات می‌دهد.

شهرداری ارومیه ۳۱۰۰ نفر بیشتر از چارت، نیرو دارد

مهدی زاده در بخش دیگری با بیان اینکه طبق چارت سازمانی، شهرداری ارومیه باید یک هزار و ۸۰۰ پرسنل داشته باشد، ادامه داد: این رقم در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۹۰۰ نفر است که نشان می‌دهد سه هزار و ۱۰۰ نفر بیشتر از چارت در این نهاد مشغول کار هستند.

وی گفت: البته کارهایی در این خصوص صورت گرفته و بطور مثال طی ماه‌های گذشته با بازنشسته شدن ۱۸۰ نفر، جایگزینی برای آنها آورده نشده ضمن اینکه سعی داریم با بازنشستگی پیش از موعد، بخشی دیگر از این مشکل را نیز حل کنیم.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه اول امسال ۴۹۵ میلیارد تومان حقوق در شهرداری ارومیه پرداخت شد، افزود: این در حالیست که درآمد این مدت ما از محل پروانه و عوارض ۲۱۲ میلیارد تومان بود که فقط ۴۳ درصد حقوق را پوشش می داد؛ البته در این مدت، نگذاشتیم حقوق کارکنان عقب بیافتد.

شهردار ارومیه با اشاره به کاهش درآمدهای مدیریت شهری از محل ساخت و ساز طی سه سال گذشته، اضافه کرد: در حالیکه درآمد مدیریت شهری در نیمه نخست سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۶۴ و ۲۲۰ میلیارد تومان بود که ۶۰ و ۸۲ درصد حقوق را پوشش می‌داد، این رقم در نیمه نخست امسال به ۲۱۲ میلیارد تومان رسید که فقط ۴۳ درصد حقوق را پوشش داد.

پروانه صادره در ارومیه، امسال ۲۵ درصد سال ۱۳۹۹ است

مهدی زاده اظهار کرد: در نیمه نخست سال‌های ۱۳۹۸ تا امسال به ترتیب ۱۳۹۴، ۱۶۳۶، ۹۵۳ و ۴۳۴ پروانه ساخت و ساز در ارومیه صادر شد که نشان می دهد میزان پروانه صدوری طی امسال نزدیک به ۳۰ و ۲۵ درصد سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ است.

وی با اشاره به نگاه ویژه مدیریت شهری به درآمدزایی از بخش‌های مختلف درآمدی ادامه داد: ایجاد خزانه متمرکز با هدف جمع آوری کامل درآمد در یک حساب با صرفه جویی ۴۳ میلیارد تومانی در نیمه نخست امسال، استفاده از ظرفیت مالیات بر ارزش افزوده و محاسبه و دریافت بخش قابل توجهی از بدهی‌های ادارات به شهرداری از جمله این موارد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه دوم سال گذشته ۴۰۹ میلیارد تومان بدهی مدیریت شهری را پرداخت کردیم، گفت: ماهانه ۶.۸ میلیارد تومان قسط وام دریافت شده در دوره‌های گذشته به اسم پیمانکاران را به بانک پرداخت می‌کنیم.

شهردار ارومیه از توجه ویژه به توسعه عمرانی شهر هم گفت و افزود: فقط در حوزه آسفالت، ۵۰۰ هزار مترمربع معبر آسفالت خیابان‌های شهر را انجام دادیم که بسیاری از آنها معابر خاکی در مناطق ۲ و ۳ شهری بوده است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در رینگ کمربندی ارومیه، مشکلات عمرانی بسیاری در راستای رفع ترافیک وجود دارد ولی فقط به یک خط توجه شده است، اضافه کرد: به طور مثال در تقاطع غیرهمسطح مدرس، ترافیک مسیر ورودی به انهر به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفته و حتی پروژه به جای ایجاد ۱۶ مسیر ترافیکی فقط چهار مسیر ترافیکی ایجاد شده که این نقص در همه تقاطع‌های رینگ وجود دارد.

به گزارش ایرنا، طرح جامع شهری ارومیه یکی از مباحث داغ این روزها در آذربایجان غربی است در حالیکه اداره کل راه و شهرسازی از این طرح دفاع می‌کند و آن را مبتنی بر آمارهای صحیح می‌داند، شهرداری و شورای اسلامی شهر ارومیه به آن انتقادات زیادی دارند بویژه در حوزه جمعیت، آمار آن را قابل اتکا نمی‌دانند.
این طرح در حال حاضر به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده ولی شهرداری اصرار دارد که باید تغییراتی در آن اعمال شود.
طرح پیشین جامع شهری ارومیه در سال ۱۳۹۸ منقضی شده و طرح جدید باید تصویب شود تا در مدت ۱۵ سال آینده به عنوان سندی بالادستی در حوزه شهری ارومیه به اجرا در آید.
طرح‌های جامع، برنامه های بالادستی طرح تفصیلی به شمار می‌روند.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=1750

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر