تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

2

بسیاری از بازداشت شدگان نا آرامی های آذربایجان غربی آزاد شدند

  • کد خبر : 2016
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
بسیاری از بازداشت شدگان نا آرامی های آذربایجان غربی آزاد شدند
ارومیه -آذربایجان فردا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پای بسیاری از دستگیر شدگان در اعتراضات حتی به دستگاه قضایی نیز نکشید، گفت: بسیاری از این افراد که فریب جوسازی‌های دشمن را خورده و هیجانات بر آنان غلبه کرده بود، پس از جلسه توجیهی آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردا به نقل از ایرنا، ناصر عتباتی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی اظهار کرد: خود همین افراد اعلام می‌کردند که برداشت آنان از وضعیت تحت تاثیر فضاسازی‌ها قرار گرفته و فریب خورده‌اند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قوه قضاییه یک ورود قانون مند و طبقه بندی شده به نا آرامی‌های اخیر در کشور داشت، افزود: سیستم قضایی با کسانی که به حافظان امنیت کشور صدمه زده و موجب تخریب اموال عمومی و خصوصی شدند، به صورت قاطعانه برخورد می‌کند.

وی با اشاره به بازداشت تعدادی از اغتشاشگران وقایع اخیر، تاکید کرد: این افراد عموما دارای عقبه و سابقه بوده و فرایند قضایی در مورد آنها در دست انجام است.

کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی در آذربایجان غربی ۲۶ برابر شد

عتباتی با اشاره به افزایش کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد، گفت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶ برابر  شده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مالی غیر از طریق موسسه‌های اجتماعی و خیرین جمع آوری شده است، اظهار کرد: این میزان در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته فقط ۱۰ میلیارد ریال بود.

وی با ابراز خرسندی از تغییر نگرش به زندانیان در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: رسانه‌ها، فعالان اجتماعی و فرهنگی و کنشگران جامعه نقش بسزایی در تغییر نگرش جامعه نسبت به زندانیان داشته اند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: برای جلوگیری از بازگشت زندانیان به زندان باید به سمت اشتغال زایی در جامعه حرکت کرد.

وی با اشاره به نقش مباحث اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی در وقوع جرم، گفت: متاسفانه در برخی از مباحث آنگونه که شایسته آن بوده، نتوانسته ایم به موفقیت‌ دست یابیم و از همین ضعف‌ها بسترهای ایجاد جرائم هموار شده است.

عتباتی با تاکید بر ضرورت حمایت از زندانیان آزاد شده، اظهار کرد: می‌توان با شخصیت بخشیدن به این افراد آنان را بار دیگر به عنوان فرد مفید به آغوش جامعه بازگرداند.

وی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با زندان را خانواده‌های زندانیان عنوان کرد و افزود: دادگستری آذربایجان غربی برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری و ایجاد اشتغال برای زندانیان تمامی تلاش خود را به کار گرفته است؛ البته شاید بتوان گفت که فرق زندان در نظام اسلامی و سایر نظام‌های سیاسی جهان در تشریح همین موضوع خلاصه می‌شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: نظام قضایی اسلامی باید اهرم اصلاحگر و بازدارندگی کافی را داشته باشد.

ثبت نام رایگان ۲۰۳ دانش آموز خانواده زندانیان در مدارس

مجتبی محمدی مدیرکل سابق زندان‌های آذربایجان‌غربی هم در این مراسم با بیان اینکه ۲۰۳ دانش آموز خانواده زندانیان نیازمند به صورت رایگان در مدارس ثبت نام شدند، گفت: رویکرد ما یک نگاه تخصصی به زندان و زندانیان است تا مانع بروز آسیب‌های اجتماعی در این راستا شویم.

وی با اشاره به مصوبه سفر اخیر رییس جمهور به آذربایجان‌غربی مبنی بر اختصاص یک هزار میلیارد ریال به زندان‌های استان، اظهار کرد: در همین راستا ۴۰۰ میلیارد ریال فقط در پروژه زندان سلماس هزینه شده که در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا در این مراسم مجتبی محمدی به عنوان مدیرکل سابق زندان‌های آذربایجان‌غربی تودیع و مراد فتحی به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=2016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر