تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

1

استاندار:نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به زیر هفت درصد رسید

  • کد خبر : 2148
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
استاندار:نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به زیر هفت درصد رسید
ارومیه - آذربایجان فردا - استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شاهد یک جهش در اشتغال‌زایی هستیم، گفت: به همت تلاش شبانه روزی مدیران استانی نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی تا پایان تابستان به زیر هفت درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردابه نقل ازایرنا، محمد صادق معتمدیان روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه با تاکید بر اینکه رفع معضل بیکاری یکی اولویت‌های دولت سیزدم است، اظهار کرد: همواره آذربایجان‌غربی در نرخ بیکاری جز استان‌هایی محسوب می‌شد که در رده‌های پایین کشوری قرار داشت اما خوشبختانه با جهش صورت گرفته در این حوزه هم اکنون رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: توفیق صورت گرفته در کاهش نرخ بیکاری نتیجه هم افزایی، همدلی و هماهنگی مدیران استانی با مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی است چرا که صدای واحدی از استان به مرکزیت منتقل می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت از ظرفیت‌های منطقه برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای استان بهره می‌برد، افزود: سرمایه گذاری، اشتغال زایی، محرومیت زدایی و تولید از مواردی است که تغییر و تحول در آن‌ها توسط دولت در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های اقتصادی در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی تنظیم می‌شود و راهی جز تمرکز بر حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری در مسیر توسعه وجود ندارد.

آذربایجان‌غربی یکی از امن ترین استان‌های کشور است

معتمدیان با گلایه از وضعیت استان در جذب سرمایه گذار، گفت: متاسفانه در جذب سرمایه گذار یکی از استان‌های ته جدولی هستیم که شاید بخش قابل توجهی از آن نشات گرفته از فضای امنیتی حاکم بر استان طی دهه‌های گذشته بوده اما باید به این مورد توجه کرد که آذربایجان‌غربی امروز یکی از امن ترین استان‌های کشور است.

وی ادامه داد: آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان‌ها و نهادهای کشوری حاکی از آن است که آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های امن کشور است و مشکلات دهه گذشته که در این استان وجود داشت با تلاش شبانه روزی مرزبانان و همکاری مردم، دیگر وجود ندارد؛ امروز با قاطعیت اعلام می‌کنیم که آذربایجان‌غربی مستعد رشد و قابلیت سرمایه گذاری است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری بهبود فضای کسب و کار توسط آذربایجان‌غربی، یادآور شد: برای هموار کردن مسیر توسعه استان مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان‌غربی راه اندازی شده که به طور مستمر شرایط سرمایه گذاری در استان را تامین می‌کند.

وی تاکید کرد: در گذشته یک سرمایه گذار در آذربایجان‌غربی فقط ۲ سال برای احداث واحد تولیدی خود به دنبال زمین بوده که در نهایت به صورت بلاتکلیف رها شده است ولی امروز شرایط فرق کرده و تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط حتی در مراحل اخذ مجوزها نیز پیش‌رو تر از سرمایه گذار در میدان هستند.

میل به سرمایه گذاری در آذربایجان‌غربی افزایش یافته است

معتمدیان با بیان اینکه میل به سرمایه گذاری در آذربایجان‌غربی افزایش یافته است، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌ها مستعد سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی، معدن و گردشگری است که می‌تواند سبب ایجاد تحولی عظیم در منطقه شود.

وی پیشران توسعه آذربایجان‌غربی را معادن عنوان کرد و افزود: نرخ رشد آذربایجان‌غربی برای سال جاری در حوزه معدن، ۹ درصد پیش بینی شده است که می‌تواند یک توسعه پایدار را برای استان فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: معادن تیتانیوم آذربایجان‌غربی در خاورمیانه بی نظیر است؛ به طور مثال خلوص تیتانیوم استخراج شده از تنها معدن فعال کشور که در کرمان قرار دارد ۳.۵ درصد است اما تیتانیوم معادن آذربایجان‌غربی ۱۵ درصد خلوص دارد؛ متاسفانه این معادن آذربایجان‌غربی در گذشته به افرادی واگذار شده که صلاحیت و توانایی بهره برداری از آن را نداشتند و همین باعث راکد ماندن معدن شد.

معتمدیان با بیان اینکه دولت به دنبال تقویت واحدهای اقتصادی فعال است، گفت: افزایش ظرفیت و تقویت واحدهای تولیدی موفق هزینه کمتر و خروجی بیشتری نسبت به احداث واحدهای جدید دارد.

سرمایه گذار لازم برای منطقه ویژه اقتصادی ارومیه شناسایی و جذب شد

وی همچنین با اشاره به برخی تجارب به دست آمده در مدیریت مناطق ویژه اقتصادی، یادآور شد: طبق تجارب به دست آمده، بخش دولتی در مدیریت مناطق ویژه اقتصادی توفیق چندانی ندارد که در همین راستا نیز پس از اهلیت سنجی صورت گرفته، سرمایه گذار لازم برای منطقه ویژه اقتصادی ارومیه شناسایی و جذب شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه ۴۲۰ هکتار زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه اختصاص یافته است، گفت: منتظر تشکیل کمیته فنی و تعیین تکلیف نهایی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه هستیم که طی هفته آینده با حضور رییس سازمان مناطق آزاد کشور این کار عملی خواهد شد.

خط ریلی هزینه‌های حمل و نقل برخی از واحدهای تولیدی را ۵۰ برابر کاهش می‌دهد

وی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از خط ریلی ترانزیتی در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: حمل و نقل کامیونی علاوه بر خسارت بر جاده‌ها و افزایش میزان مصرف سوخت، سبب تحمیل هزینه‌های گزاف حمل و نقلی به واحدهای تولیدی و اقتصادی می‌شود.

معتمدیان با بیان اینکه آذربایجان‌غربی به دلیل دور بودن از مرکز یکی از استان‌های گران کشور است که نرخ تورم بالایی نیز دارد، افزود: هزینه‌های تحمیل شده به استان از طریق حمل و نقل جاده‌ای سبب بالا رفتن قیمت تمام شده محصول و افزایش نرخ تورم در استان شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه تولید کنندگان مطرح آذربایجان‌غربی به دلیل هزینه‌های گزاف حمل و نقل توانایی رقابتی خود را از دست می‌دهند و در بسیاری از بازارهای کشورهای همسایه نمی‌توانند عرض اندام کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین از راه اندازی اولین ایستگاه ترانزیتی ریلی آذربایجان‌غربی در ارومیه خبر داد و اظهار کرد: سه ایستگاه دیگر نیز در فازهای بعدی به ایستگاه ترانزیتی مجهز خواهند شد.

رییس جمهور شخصا پیگیر وضعیت دریاچه ارومیه است

وی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت احیای دریاچه ارومیه، گفت: رییس جمهور شخصا پیگیر وضعیت دریاچه ارومیه است و در همین راستا برای افزایش بهره وری، اختیارات تصمیم گیری و دبیری کارگروه ملی آن به این استان واگذار شده است.

معتمدیان با بیان اینکه تونل خط انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: بر اساس زمان بندی انجام شده، مشکلات موجود در حال رفع شده است و این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از تشکیل کمیته‌های تخصصی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی خبرداد و اضافه کرد: نگاه دولت به احیای دریاچه ارومیه یک نگاه تخصصی است؛ دولت برنامه‌های جدید نرم افزاری در کنار اتمام طرح‌های نیمه تمام سخت افزاری را در دستور کار دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه نباید به وضعیت معیشتی کشاورزان آسیبی وارد شود، اظهار کرد: در کنار احیای دریاچه ارومیه و اصلاح الگوی کشت به دنبال تقویت وضعیت معیشتی کشاورزان هستیم.

طرح‌های افتتاحی در دولت سیزدهم ۳۰ برابر شد

وی با بیان اینکه ارزش طرح‌های افتتاحی در هفته دولت سال جاری به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد رسید، تاکید کرد: این میزان نسبت به سال گذشته و دوره قبلی بیش از ۳۰ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

معتمدیان با تاکید بر اینکه مدیران باید تمامی تلاش خود را برای بهره مندی از بودجه اختصاصی به کار گیرند، گفت: در بازه‌ای زمانی خاصی شاهد عدم جذب اعتبار یک هزار میلیارد تومانی در آذربایجان‌غربی بودیم که یک معضل و مشکل اساسی مدیریتی در استان محسوب می‌شود؛ اعلام می‌کنیم که اگر مدیری شناسایی شود که در جذب اعتبار کوتاهی کرده و یا بخشی از بودجه جذب شده را به تهران برگشت داده است علاوه بر برخورد و عزل آن توسط رسانه‌ها به عموم مردم نیز معرفی خواهد شد.

آزاد راه ارومیه – تبریز در آذرماه تعیین تکلیف می‌شود

وی در رابطه با توقف فاز سوم آزاد راه ارومیه – تبریز، تاکید کرد: مشکلات مربوط به پیمانکار این آزاد راه برطرف شده و در آذرماه تعیین تکلیف خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: عملیات احداث فاز سوم بزرگراه ارومیه – تبریز تا هفته دیگر آغاز می‌شود ضمن اینکه سه بانده کردن جاده ارومیه – مهاباد و ۶ خطه کردن مسیر ارومیه تا فرودگاه این شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

مشکل تعاونی‌های مسکن ارومیه پس از چند دهه حل می‌شود

معتمدیان با بیان اینکه طرح جامع شهری ارومیه سبب حل مشکل تعاونی‌های مسکن در این شهر خواهد شد، گفت: طرح جامع شهری پس از چهار دهه در ارومیه اجرا و مشکل ۱۰۰ هزار نفر درگیر در تعاونی‌های مسکن این شهر برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای برخی از تعاونی‌های مسکن ارومیه حدود ۳۵ سال درگیر مشکلات پیش آمده هستند، اظهار کرد: ۸۰۰ هکتار زمین در طرح جامع شهری به ارومیه الحاق شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید از این پس مانع تولید قارچ گونه تعاونی‌های مسکن در استان شد، افزود: در این راستا برای جلوگیری از سوء استفاده‌های مجدد احتمالی برخوردهای قانونی قاطعی اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکل تعاونی‌های مسکن در ارومیه نقش بسزایی در ایجاد رضایت مندی دارد، اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اصلی کشور رسیدگی به مشکلات مردم است.

معتمدیان همچنین از تشکیل کمیته پایش نارضایتی در شورای تامین آذربایجان‌غربی خبر داد و مدعی شد که دولت در تلاش برای جلوگیری از انباشت مشکلات مردم خواهد بود.

امنیت خط قرمز است

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امنیت خط قرمز است، گفت: حساب کار مردم و حتی معترضان با اغتشاشگران جداست و اجازه نخواهیم داد تا عده‌ای امنیت موجود را خدشه دار کنند.

وی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه غرب مردم را تحت فشار اقتصادی قرار داده و دولت با خدمات و تلاش‌های جهادی خود در مسیر ایجاد رضایت مندی قرار دارد.

معتمدیان با اشاره به همکاری و هم افزایی موجود بین نیروی‌های امنیتی و نظامی در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: اجازه فرصت طلبی در این راستا به معاندین و دشمنان ملت ایران داده نخواهد شد.

ارتباط مدیران با مردم تقویت شود

وی با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط مدیران با مردم، گفت: تقویت این ارتباط نقش بسزایی در توطئه‌های دشمنان برای ایجاد نارضایتی خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی نیز یادآور شد: وقتی بخشی از مردم آذربایجان‌غربی حتی آب شرب مناسبی ندارند، نباید دستگاه‌های اجرایی در بهترین نقاط شهر ارومیه دارای املاک مازاد لاکچری باشند.

معتمدیان با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش املاک مازاد ادارات به استان بازگشت داده می‌شود تا در طرح‌های عمرانی و اقتصادی هزینه شود، افزود: املاک مازاد ادارات باید شناسایی و به فروش برسد و اگر مدیری در این راستا کم کاری کند به عنوان ترک فعل با او برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=2148

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر