تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

2

استاد دانشگاه: توسعه ی فضای مجازی فرهنگ کتاب خوانی را به حاشیه برده است

  • کد خبر : 2027
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
استاد دانشگاه: توسعه ی فضای مجازی فرهنگ کتاب خوانی را به حاشیه برده است
ارومیه -آذربایجان فردا- استاد دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه گفت: توسعه فضای مجازی و گسترش شبکه اینترنت در سطوح مختلف، فرهنگ مطالعه در جامعه را تضعیف کرده و به حاشیه رانده است.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردا به نقل از ایرنا،فخرعلی قلی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: عدم وجود روش مطالعه جنبی در دروس مدرسه و دانشگاه، انجام پژوهش‌های پایان نامه و رساله بدون زحمت، عدم رونق پژوهش کلاسی از جمله دلایل عدم‌ مطالعه و ‌بیگانه بودن با کتاب و گسترش فضای مجازی است.
وی ادامه داد: همچنین نبود ساز وکار مطالعه از دوران کودکی از جمله دلایل عدم گرایش به سمت کتاب و ‌مطالعه است چون وقتی فرهنگ مطالعه از دوران کودکی توسط والدین در خانواده نهادینه شود و ‌والدین خود جلوی فرزندان اقدام به مطالعه کنند و بخشی از وقت خود را به مطالعه کتاب اختصاص دهند بدون تردید فرزندان نیز با تبعیت از آنها با کتاب انس گرفته و مطالعه را از برنامه‌های خود قرار می‌دهند.
استاد دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه اظهار کرد: عدم برگزاری صحیح مسابقات کتابخوانی و نبود مشوق قوی برای مطالعه از دیگر عوامل‌ بی رغبتی به مطالعه در جامعه امروز است.
قلی زاده به تبعات عدم مطالعه اشاره کرد و گفت: عدم مطالعه و ‌نداشتن آگاهی به دنبال خود نبود قدرت تجزیه و تحلیل، برخورداری از اطلاعات سطحی، کار ساز و موثر شدن تهاجم فرهنگی دشمن، ضعف در حکمرانی در حوزه‌های گوناگون و ‌از بین رفتن وقت مردم در جامعه را موجب می‌شود.
استاد دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه اضافه کرد: فاصله گرفتن از کتاب و ‌نبود مطالعه موجب افزایش جرم، تخلف، آسیب‌های اجتماعی و عقب ماندگی در زیر ساخت‌ها است.
وی یادآور شد: اما انس با کتاب باعث تقویت قدرت تجزیه و ‌تحلیل، عمق بخشی علمی، مقاومت در مقابل تهاجم ‌فرهنگی، تقویت ارکان حکمرانی و استاندارد سازی امور جامعه را بدنبال دارد.
این‌ استاد دانشگاه افزود: جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و ‌حاکمیت علم و ‌اخلاق و تقویت زیرساخت‌ها در تمام زمینه‌ها از دیگر نتایج نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه است.
به گزارش ایرنا، سرانه مطالعه کتاب رقم امیدوار کننده‌ای نشان نمی‌دهد بلکه پایین بودن آن حکایت از فاصله عمیق جامعه بویژه قشر جوان با مطالعه و کتاب دارد.
ظهور و گسترش شبکه‌های مجازی بخش بزرگی از وقت اقشار مختلف را به خود اختصاص داده و اجازه نمی‌دهد فرهنگ مطالعه کتاب جایگاه خود را پیدا کند اما بسترسازی و ‌ایجاد مشوق‌های مختلف و ‌ارایه راهکارهای بهینه می‌تواند فضای بهتری برای حیات دوباره فرهنگ مطالعه رقم بزند و ‌این مهم در سایه همراهی همه دستگاه‌ها و ‌آحاد جامعه محقق می‌شود.

سی‌امین دوره هفته «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» ۲۱ تا ۲۸ آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و شعار امسال این هفته «ما همانیم که می‌خوانیم» انتخاب شده است.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=2027

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر