تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

4

معادن راکد آذربایجان غربی احیا می شود

  • کد خبر : 2289
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
معادن راکد آذربایجان غربی احیا می شود
ارومیه - آذربایجان فردا-مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت: فعال سازی معادن راکد استان در اولویت برنامه های کاری صمت آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردا به نقل از خبرگزاری مهر،عبدالحمید سرتیپی در گفتگو باخبرنگاران ،در خصوص فعال سازی معادن راکد استان افزود: در راستای فعال سازی معادن راکد استان و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت آنها در توسعه اقتصادی استان، معادن راکد و غیر فعال از طریق مزایده عمومی که در حال برگزاری و سپری کردن روند قانونی خود است به واجدین شرایط واگذار خواهند شد.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی ۵۳۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۳۳۰ نفر در استان فراهم کرده اند، افزود: با توجه به پروانه‌های صادره در استان ۵۳۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان استخراج می‌شود.

سرتیپی اضافه کرد: همچنین ذخیره قطعی مواد معدنی معادن دارای پروانه در استان بیش از یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون تن است که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۶ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون در استان آذربایجان غربی ۳۱ معدن دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی بیش از ۹۶ میلیون تن انواع مواد معدنی وجود دارد که تعدادی از این معادن در حال تجهیز و آماده سازی برای بهره برداری هستند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۲۷ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج سالانه بیش از یک میلیون و ۳۹۴ هزار تن و ذخیره قطعی ۴۶ میلیون و ۹۷۵ هزار تن انواع مواد معدنی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۷۴ نفر در استان صادر شده است که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۸۴۶ میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=2289

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر