تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

0

حدود ۲۲ هزار قالی باف در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه هستند

  • کد خبر : 2260
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
حدود ۲۲ هزار قالی باف در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه هستند
ارومیه –آذربایجان فردا– سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر از قالی بافان در استان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردا به نقل از ایرنا اسد فرهمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد، ۱۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۹ هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر درآمده اند.

وی اضافه کرد: دیگر قالی بافانی هم که بیمه نیستند، در صورت تمایل می توانند از طریق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه شده و حق بیمه خود را پرداخت کنند تا زمینه استفاده از مزایای این بیمه برای آنان فراهم شود.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در آذربایجان غربی علاوه بر قالی‌بافان خانگی ۲۳۴ کارگاه قالی‌بافی غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز مشغول به فعالیت است که سالانه ۲۹۰ هزار مترمربع انواع فرش دست بافت را تولید می کنند.

فرهمند اظهار کرد: در راستای حمایت از قالی‌بافان در آذربایجان غربی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی تخصیص یافته که بر اساس اولویت ثبت نام جهت دریافت این تسهیلات کم بهره به بانک های عامل معرفی شداند.

وی در خصوص بازار فروش فرش دست بافت استان نیز گفت: تولیدات استان علاوه بر فروش در بازار داخلی توسط تجار و صادرکنندگان استان به بازارهای مختلف جهانی نیز صادر می شود.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه فرش دست‌بافت استان افزود: عمده مشکلات این حوزه، پایین بودن ظرفیت پذیرش تامین اجتماعی و بالا رفتن قیمت مواد اولیه بوده که بیشتر بافندگان را با مشکلات مالی مواجه ساخته است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود ۷۲ هزار نفر در حوزه فرش آذربایجان غربی فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=2260

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر