تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

2

توجه به خواسته های جوانان ونخبگان وساماندهی اتباع خارجی در((طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت))

  • کد خبر : 1974
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
توجه به خواسته های جوانان ونخبگان وساماندهی اتباع خارجی در((طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت))
آذربایجان فردا_اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: «طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت»، توجه به خواسته‌های جوانان و نخبگان علمی و مهیا کردن فضا برای ماندن نخبگان در وطن خود و ساماندهی و استفاده از توانمندی‌های اتباع خارجی در جهت توسعه کشور را مورد توجه قرار می‌دهد.

«طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت» در دستور صحن علنی هفته آتی مجلس شورای اسلامی است. تمرکز سیاست‌گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی، نظارت و ساماندهی امور اتباع و مهاجران خارجی و پناهندگان و برقراری ارتباط مؤثر با نهادها و سازمان های بین المللی از سوی وزارت کشور از جمله اهداف این طرح است.

کیومرث سرمدی واله روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره «طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت» اظهار داشت: این طرح از چند جهت قابل توجه است که از جمله می‌توان به ساماندهی اتباع خارجی در کشور اشاره کرد.

وی افزود: معضلاتی درباره حضور غیرقانونی بسیاری از اتباع در کشور وجود دارد همچنین قوانین محکمی برای نظارت بر این افراد نداریم یا راهکاری در کنار این کنترل که مخاطرات را رفع کند، وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح تمهیداتی اندیشیده شده است تا از توانمندی‌های اتباع خارجی برای توسعه کشور استفاده شود.

با اصلاح قانون مهاجرت باید بتوانیم شرایط بهتری برای علاقمندی نخبگان در کشور ایجاد کنیم

سرمدی واله با تاکید بر اینکه با اصلاح قانون مهاجرت باید بتوانیم شرایط بهتری برای علاقمندی نخبگان در کشور ایجاد کنیم، یادآورشد: بسیاری از قوانین و موازین باید اصلاح شوند که شاید ربطی هم به قانون مهاجرت نداشته باشند همچنین قوانینی که در زمینه ایجاد جاذبه برای ماندن فرزندان در داخل کشور به لحاظ علمی جایگاهی دارند، باید اصلاح شوند.

دشمن درباره آمار مهاجران ایرانی بزرگنمایی می‌کند

وی با بیان اینکه دشمن درباره آمار مهاجرین ایرانی بزرگنمایی می‌کند، افزود: هرچند که دشمن آمار مهاجران ایرانی بیشتر از واقعیت جلوه می‌دهد اما ما موظف هستیم که فضا را برای ماندن ایرانیان وطن دوست اهل علم و تحقیق مهیا کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران به لحاظ علمی پیشرفت‌های بسیاری دارد و در دنیا حرف‌هایی برای گفتن داریم؛ بنابراین باید در قوانین مهاجرت تجدید نظر و موضوع مهاجرت با دید کارشناسی بررسی شود.

دشمن می‌خواهد جوانان نخبه و اهل علم را با ایجاد جاذبه‌هایی از کشور دور کند و برای سایر جوانان هم فضایی آشفته و نا امیدکننده از آینده را به تصویر بکشد؛ براین اساس پرداختن به خواسته‌های جوانان و نخبگان علمی از وظایف مهم حاکمیت است

سرمدی واله اظهار داشت: دشمن می‌خواهد جوانان نخبه و اهل علم را با ایجاد جاذبه‌هایی از کشور دور کند و برای سایر جوانان هم فضایی آشفته و نا امیدکننده از آینده را به تصویر بکشد؛ براین اساس پرداختن به خواسته‌های جوانان و نخبگان علمی از وظایف مهم حاکمیت است.

وی درباره مکانیزم‌های حمایتی در پی تشکیل این سازمان، افزود: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و پرداختن به فعالیت نخبگان در این شرکت‌ها از جمله سازوکارهای پیش بینی شده در این طرح است تا این نخبگان با ارائه علم و تولید محصولات برای کشور موثر واقع شوند.

تسهیل ادامه تحصیل نخبگان در دانشگاه‌های داخلی

عضو کمسیون مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین تسهیل ادامه تحصیل این افراد در دانشگاه‌های داخلی از جمله مباحثی است که باید مورد توجه باشد.

سرمدی واله یادآورشد: بحثی که مجلس باید توجه کند این است که نگاه به دانشجویان دوره دکتری نباید نگاه دانشجویی باشد بلکه از این افراد باید به عنوان پژوهشگر و محقق یاد شود، حتی معتقد هستیم که به این افراد باید حقوق داده شود که نه تنها برای تحصیل هزینه نکنند بلکه باید به آنها مشوق‌های لازم برای ماندن هم داده شود.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=1974

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر