تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

0

تسهیلات لازم برای توسعه زیرساخت های گردشگری درآذربایجان غربی تامین می شود

  • کد خبر : 1864
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
تسهیلات لازم برای توسعه زیرساخت های گردشگری درآذربایجان غربی تامین می شود
ارومیه - آذربایجان فردا- معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تقویت زیرساختهای گردشگری در همه نقاط کشور به ویژه مناطق شمال غربی و استان آذربایجان‌غربی مورد توجه این وزارتخانه بوده و در این راستا آمادگی تامین تسهیلات مورد نیاز را دارا هستیم.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردا به نقل از ایرنا:جواد واحدی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی دارای جاذبه های خاصی در زمینه طبیعت گردی و آثار تاریخی است و تقویت این زیرساختها در راستای اشتغال زایی یکی از ضرورت‌ها و اولویت‌های توسعه این بخش است.

وی با بیان اینکه یک برنامه ریزی اساسی برای افزایش سرانه جذب گردشگر ضروری است، ادامه داد: توجه به رسانه ها در راستای شناساندن جاذبه های گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی می‌تواند نقش شایسته ای در توسعه این بخش داشته باشد.

واحدی با اشاره به اینکه انتصاب یک مدیر بومی و از جنس رسانه می‌توانست این خلا را در آذربایجان غربی پر کند، بیان کرد: میراث فرهنگی و صنایع دستی این استان  با توجه به پتانسیل‌های موجود و مرزی بودن با سه کشور به کمک رسانه می‌تواند پویاتر شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی از مهمترین موارد قابل پیگیری در بخش میراث فرهنگی و گردشگری است، افزود: وزارت میراث فرهنگی امسال توانسته است ۳۰ درصد افزایش بودجه در حوزه زیرساختها را در مجلس محقق کند و در قالب تبصره ۱۸ و صندوق توسعه نیز سه برابر بودجه و تسهیلات جذب کردیم که می‌تواند نقش اثرگذاری در پیشبرد اهداف تعریف شده داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: معرفی آثار تاریخی و فرهنگی استان گام مهمی در شناساندن فرهنگ، آثار و ظرفیتهای گردشگری منطقه به گردشگران است.

جواد کرمی بیان کرد: کشورهای هسایه هم اکنون در شناساندن آثار تاریخی خود از هر فرصتی بهره میگیرند و آذربایجان غربی نیز با توجه به هم مرز بودن با سه کشور لازم است به این بخش توجه خاصی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این استان دارای صنایع دستی منحصر به فردی است، گفت: معرفی این تولیدات به بازارهای تقاضا می تواند در اشتغال منطقه تاثیر گذار باشد.

به گزارش ایرنا، در این آیین با قدردانی از جلیل جباری، مدیرکل پیشین، مرتضی صفری به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی معرفی شد.

مرتضی صفری پیشتر از این مدیر کلی صدا و سیمای آذربایجان شرقی و مدیریت برخی قسمتهای دیگر در این نهاد را در کارنامه خود دارد.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=1864

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر