تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

3

تخت های بیمارستانی در آذربایجان غربی به ۷۵۰۰ تخت افزایش می یابد

  • کد خبر : 2460
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
تخت های بیمارستانی در آذربایجان غربی به ۷۵۰۰ تخت افزایش می یابد
ارومیه _آذربایجان فردا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: با اتمام پروژه‌های بیمارستانی در استان، ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی جدید به مجموعه موجود تعداد تخت‌های بیمارستانی به ۷۵۰۰ تخت اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردا به نقل از ایرنا، محمدامین ولی‌زاد عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه آیین ارتقای دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی اظهار کرد: با اتمام پروژه‌های بیمارستانی در یک تا سه سال آینده این تعداد به بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی افزایش می‌یابد.

وی افزود: هم اکنون چندین طرح بیمارستان در سطح استان در دست احداث است که ۲ بیمارستان در شهرهای اشنویه و نقده تا پایان امسال و یا سه ماهه نخست سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

ولی‌زاد اضافه کرد: بیمارستان‌های ۳۵۰ تختخوابی میاندوآب، مهاباد، پیرانشهر و شاهین دژ نیز در دست ساخت است و احداث بیمارستان ۹۶ تختی چایپاره نیز مصوب شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در مرکز استان نیز یک بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی مصوب شده و بیمارستان‌های ۲۵۰ تختخوابی روانپزشکی و یک هزار تختخوابی هم در دست مطالعه است.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از این واحدهای بیمارستانی در آذربایجان غربی میانگین سرانه تخت بیمارستانی در استان به متوسط کشوری برسد.

دکتر ولی‌زاد در خصوص راه اندازی دانشکده های علوم پزشکی در استان نیز گفت: هم کنون علاوه بر دانشکده مادر ارومیه، ۲ دانشکده دیگر شامل دانشکده مستقل خوی و دانشکده شهیدباکری میاندوآب فعال و برای سال ۱۴۰۲ دانشجو پذیرش می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد دانشکده های علوم پزشکی مصداق بارز عدالت آموزشی است، یادآور شد: چهارمین دانشکده علوم پزشکی استان نیز در شهرستان مهاباد در آینده دایر خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در صورت فعال شدن این دانشکده ها، دغدغه بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در شهر نزدیک به محل زندگی رفع خواهد شد و بسیاری از متخصصان و پزشکان نیز برای تدریس و کار به این منطقه خواهند آمد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه میاندوآب در نقطه تلاقی سه استان کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار دارد و در مسیر کریدور شمال جنوب واقع شده، دایر شدن این دانشکده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ولی‌زاد یادآور شد: در دانشکده علوم پزشکی میاندوآب در هر ترم برای هر رشته ۲۰ تا ۳۰ دانشجو پذیرش خواهد شد و طی چند سال تعداد دانشجویان و به تبع آن اعضای هیات علمی افزایش پیدا می‌کند و در آینده بر تعداد رشته‌های انی دانشکده از جمله رشته پزشکی افزوده می‌شود.

دولت سیزدهم برای عرصه سلامت اهمیت قایل شده است

فرماندار میاندوآب نیز گفت: وقتی دولت سیزدهم بر سر کار آمد، مراکز بیمارستانی به خاطر کرونا با کمبود دارو و انبارهای خالی از دارو مواجه بودند اما دولت مردمی برای عرصه سلامت جامعه اهمیت ویژه‌ای قایل شد.

علی پیام اظهار کرد: دولت سیزدهم تمام تلاش خود برای ارتقای سلامت جامعه به کار گرفت و اکنون در شهرستانی مانند میاندوآب شاهد ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی هستیم.

وی اضافه کرد: این امر محقق نمی‌شد مگر با حمایت رییس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، که لازم است به نمایندگی از مردم میاندوآب از این حمایت و همراهی دولت سیزدهم قدردانی کنیم.

وی افزود: اکنون لازم است دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برای دایر کردن رشته پزشکی در دانشکده میاندوآب تلاش کند و در این زمینه هم هر همکاری و مساعدتی که لازم باشد مسوولان انجام خواهند داد.

دانشکده پرستاری شهرستان میاندوآب در سال ۱۳۹۱ افتتاح و تا به امروز ۲۱۰ دانشجو در آن پذیرش شده که ۱۵۵ نفر فارغ التحصیل و ۵۵ دانشجو نیز همچنان مشغول به تحصیل هستند.

با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز شنبه دانشکده پرستاری میاندوآب با راه اندازی سه دانشکده دیگر بهداشت، صنایع غذایی و فوریت های پزشکی به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافت و تا دایر شدن ساختمانی برای این دانشکده، کلاس های آن در یکی از ساختمان های دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برپا می‌شود.

میاندوآب دارای ۲ بیمارستان بنام‌های عباسی و فاطمه‌زهرا (س) با بیش از ۳۵۰ تخت فعال است.

میاندوآب با بیش از ۲۸۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و یکی از شهرهای بلوک درمانی جنوب این استان است.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=2460

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر