تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

آخرین‌خبرها

مسمومیت‌ دانش‌آموزان، ادامه سرکوب اعتراضات است‌ [!] طومار اغتشاشات در استان آذربایجان غربی درهم پیچیده شد اتفاقات اخیر جنگ همه بعدی برای تجزیه طلبی بود راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان در کلانشهر ارومیه برگزار شد کتاب مجموعه اشعار شاعران آیینی آذربایجان‌غربی رونمایی شد طرح بلندمرتبه‌سازی از سوی مهندسان مشاور شارمند در قالب طرح تفضیلی ارومیه در حال مطالعه است ۲۸ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در نقده کشف و ضبط شد  نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری ارومیه از امروز آغاز شد مسوولان به مطالبات جوانان توجه و مشکلات‌شان را حل کنند گردش مالی برخی داروخانه های دولتی ۳۰۰ برابر بیشتر از خصوصی است باند سازمان یافته قاچاق سلاح ومهمات در شمالغرب کشور منهدم شد ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خوی کشف شد طرح باشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور شروع شده است ۲باب مدرسه در بخش انزل ارومیه به بهره برداری رسید انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان در حوادث اخیر اقتصادی و بیکاری بود

0

بازسازی خانه‌های زلزله‌زده روستایی خوی تا ۲ماه دیگر پایان می‌یابد

  • کد خبر : 1719
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۳:۰۳
بازسازی خانه‌های زلزله‌زده روستایی خوی تا ۲ماه دیگر پایان می‌یابد
ارومیه - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشورگفت: طبق برنامه عملیاتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا دوماه آینده، ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده بخش روستایی در شهرستان خوی پایان می یابد.

به گزارش خبرگزاری آذربایجان فردا به نقل از گزارش خبرگزاری مهر، اکبر نیکزاد عصر یکشنبه در بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: امروز موضوع بازسازی مناطق سانحه دیده از سیل و زلزله برای مسئولان کشور از اولویت‌های کاری است و روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی با روند بسیار خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تسهیلات مصوب در هیئت دولت برای بازسازی واحدهای شهری تخریبی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات وام و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض و برای مناطق روستایی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض خواهد بود.

نیکزاد اضافه کرد: همچنین برای واحدهای تعمیری بر اساس میزان خسارت‌ها سقف تسهیلات وام ۳۰ میلیون تومان و و سقف بلاعوض ۲۰ میلیون تومان در مصوبه هیئت دولت در نظر گرفته شده است و پرداخت خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه در زلزله شهرستان خوی طبق ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۱۰۰و احد نیازمند تخریب و نوسازی و۴۰۰۰و احد تعمیری احصا شد، افزود: از ساعات اولیه وقوع زمین لرزه، مسئولان استانی و شهرستانی و دستگاه‌های امدادرسان و مردم همیشه در صحنه، پای کار امداد و نجات و اسکان اولیه آمدند.

نیکزاد افزود: پس از مرحله اسکان اضطراری و ارزیابی ناظران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارش خسارات وارده به هیئت دولت منتقل شد و با توجه رئیس جمهور و هیئت وزیران، مصوبه تسهیلات وام و بلاعوض بازسازی منطقه زلزله زده شهرستان خوی صادر و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌ها ابلاغ شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: سیمان مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی تخریبی و تعمیری توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تأمین و همچنین میلگرد مورد نیاز برای نوسازی واحدهای تخریبی در اختیار مردم قرار گرفته است.

نیکزاد با بیان اینکه عملیات آوار برداری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همراهی سایر دستگاه‌ها انجام شد، گفت: امروز آواربرداری در مناطق روستایی این منطقه به اتمام رسیده و در مناطق شهری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی نوسازی واحدهای آواربرداری شده با فوریت آغاز شده است، گفت: در بعضی نقاط در حال بستن اسکلت واحدهای مسکونی هستیم و در یک ماه آینده همین واحدهایی که اسکلت بندی می‌شوند، کار اجرایی به پایان خواهد رسید و آماده اسکان و استفاده خانواده‌ها خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با حضور در روستاهای مرتضی قلی کندی خنجرخان عذاب و سیدتاج الدین به بازدید از روند پیشرفت عملیات اجرایی بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان خوی و نصب اسکلت‌های فلزی پرداخت.

لینک کوتاه : https://azarbaijanfarda.ir/?p=1719

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • هیچ محدودیتی در بیان دیدگاه به زبانی غیر از زبان فارسی وجود ندارد | تورکجه ده بیزه فیکرلرینیزی بیلدیره بیلرسینیز
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه سایت منتشر خواهد شد. | گوندریلن فیکیرلر تایید اولونورسا یاییلیر
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد. | تهمت یادا توهین اولان یازیلار و فیکیرلر یایینلانمیر